Ta del av våra senaste nyheter.
Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Med Kivra kan du få din faktura digitalt från och med mars 2022. Om du har aktiverat den digitala brevlådan Kivra och idag har en pappersfaktura från oss kommer din nästkommande faktura automatiskt att skickas till Kivra.
Jag har e-faktura, påverkar Kivra mig? Nej, e-faktura går alltid till din bank.
Kostar Kivra något för mig? Nej, Kivra är en gratistjänst för kunden och innebär ingen extra kostnad.
Kommer alla försändelser från VA-avdelningen att gå till Kivra? Nej, initialt är det fakturorna.
Kan jag avsluta min Kivra om jag i stället vill fortsätta få försändelser på papper? Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig Kivra, försändelserna är dynamiska och kundregistret läses av på daglig basis. Du kan välja att stänga av en enskild avsändare under inställningar.
Kan någon på Sörmland Vatten hjälpa mig att ansluta till Kivra? Nej, du måste själv anmäla dig via Kivras app eller hemsida (www.kivra.com) alternativt genom att kontakta Kivras support på telefon 08-533 335 37 eller support@kivra.com.
Kan jag betala mina fakturor via Kivra? Ja. Eftersom du loggar in säkert med Mobilt BankID, kan du koppla ett kontonummer för dina betalningar och därmed använda Kivras betalningsfunktion.
Läs mer om frågor och svar på kivra.com.