Här skickar du in din vattenmätaravläsning
Vattenmätaren är placerad där vattnet kommer in i fastigheten. Mätningen av vattenförbrukning sker per kubikmeter (m3) och ska inte förväxlas med elförbrukningen.
– Namn – Adress – Fastighetsbeteckning – E-postadress – Personnummer – Telefonnummer – Mobilnummer – Vattenmätarnummer – Tjänstnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Sörmland Vatten och avfall AB behöver behandla personuppgifter om dig för att kunna utföra vårt uppdrag . Under hela tiden som vi behandlar personuppgifterna följer vi de bestämmelser som finns kring dataskydd.
Då våra tjänster till dig är lagstadgade så är vår lagliga grund baserad på rättslig förpliktelse och vi eftersträvar att du som kund alltid ska känna dig trygg i din behandling hos oss.
Så länge du är kund hos oss behåller vi dina personuppgifter. Därefter kommer de sparas för olika lagkrav gällande bokföringslagen och arkivlagen. När den tiden passerats kommer dina personuppgifter att raderas eller anonymiseras (de kan inte knytas till dig) Vi har inte för avsikt att spara uppgifter längre än ändamål kräver och med hänsyn av gällande lagar och förordningar.
Har du ett klagomål eller en synpunkt på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du kontakta oss på kundservice@sormlandvatten.se
Om du fortfarande inte är nöjd med hur vi sköter ditt ärende har du rätt att skicka ett klagomål avseende behandlingen av personuppgifter till Integritetskyddsmyndigheten, besök www.imy.se
Sörmland Vatten avfall och AB
Läs mer om vår GDPR och Integritetspolicy
Att jämföra den beräknade mätarställningen på din faktura med vad mätaren faktiskt visar kan vara den första indikationen på om du har en vattenläcka, så ta för vana att jämföra detta vid varje faktura. Det kan också vara bra att regelbundet läsa av sin vattenmätare och skicka in mätarställningen till oss.