Ansök om att bli auktoriserade/godkänd leverantör.
Regeringen beslutade den 22 december 2020 att upphäva producentansvaret för returpapper samt att lägga över ansvaret för insamlingen på kommunerna. Den 1 januari 2022 tar kommunerna över ansvaret för insamling och återvinning av returpapper.
För att kunna samla in returpapper behöver Sörmland Vatten auktoriserade/godkända leverantörer som kan utföra detta. För att bli godkänd ska ansökningsblanketten nedan fyllas i och skickas in till oss. Här kan du också ta del av de föreskrifter som gäller.
Administrativa föreskrifter
Bilaga 1 – Ansökningsformulär
Bilaga 2 – Auktorisationsavtal
Bilaga 2.1 Området
Skriv ut ansökan, fyll i uppgifterna och underteckna. Skicka sedan ansökan till:
Sörmland Vatten och Avfall AB Att: Upphandlingsavdelningen Vingåkersvägen 18 641 51 Katrineholm